Grammar: The use of "to do" on the web-site for teachers and learners of English as a secondary language from a German point of view
<Click here and you will always get back to the table of contents>
Table of Contents
Example: Use 
"to do"
HOMEback to the homepagePAGE back to the previous page back to
irregular verbs
go on to 
Questions and negations
on to the next page

"to do" zur Bildung von Frage, Verneinung, Verstärkung
 
form  function curriculum difficulties situations
do, does 
     + verb

did + verb
 
 

don't
doesn't 
     + verb
 
 
 
 
 
 

didn't
     + verb
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

I do like the Beatles,
don't I.

Frage
 
 
 
 
 

Verneinung

negative statements

negative commands
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Verstärkung
 

question tags

Klasse 5

word order: SPO

Unterschiede zum 
Deutschen bewußt-
machen
 
 
 
 
 

Klasse 6:

didn't have to 

Einüben von

Redemitteln
 
 
 
 
 
 

Lehrbuch:
previously done: ???

form:
  • 'does' and 'doesn't
function:
  • questions requiring answers with 'yes' 

  • or 'no' 
    (Entscheidungsfragen)
  • wh-questions

  • (Erkundungsfragen)
  • negative questions
  • Unterscheidung der Verwendung bei Vollverben, nicht aber bei Hilfsverben
  • Keine Verwendung bei Fragen in denen das Fragewort Subjekt ist:

  • Who did you see? vs.
    Who saw you?
interlingual interferences
  • fehlende Inversion nach "adverbials"
  • question tag: 

  • dt. "nicht wahr" bei Vollverben
other difficulties:
  • Kurzantwort:

  • "Yes, I do."/"No, I don't"
    statt dt. Ja/Nein
    (einfaches "Yes." oder "No." würde im Engl. als unhöflich, deutsch gelten)
  • militärisch: 

  • Yes, sir./ No, sir.
    Yes, madam./ No, madam.
Kinder, Lehrer, Polizisten stellen direkte Fragen
 
 
 
 
 
 

Unwissende, Verweigerer, Unwillige, Mächtige und Ohnmächtige verneinen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Zustimmungssignal zur Weiterführung eines Gesprächs


<Click here and you will always get back to the table of contents>
Table of Contents
Example: Use 
"to do"
HOMEback to the homepagePAGE back to the previous page back to
irregular verbs
go on to 
Questions and negations
on to the next page