Tradional Structure of an introducing lesson with texts: 2nd phase on the web-site for teachers and learners of English as a secondary language from a German point of view
<Click here and you will always get back to the table of contents>
Table of Contents
2.Phase: Sprachverarbeitung HOMEback to the homepagePAGE back to the previous page back to
1. Phase: Sprachaufnahme
go on to
Presentation
on to the next page

Traditionelle Struktur einer Einführungsstunde: 2. Phase                           
2. 
Sprach-
verarbeitung
2.1 Motivation
Situationsangabe Aufgabenstellung
2.2. 
Präsentation
freier Vortrag gebundener Vortrag
Vorlesen
per Tonträger 
Kassette, Video
sinnsuchendes 
Lesen
2.3. Verständnis-
        kontrolle
Abbrechen an 
Gelenkstellen
2-3 Fragen 
   beantworten,  erklären von 
   Textstellen, 
   Charakteren
Überschrift 
     finden, Überschrift 
    erklären
Schluß finden lassen unbekanntes Vokabular
erschliessen
2.4. 
Lesen des Textes
Vorlesen Vorlesen lassen Rollenlesen sinndarstellendesLesen Leise lesen
mit Aufgabenstellung

<Click here and you will always get back to the table of contents>
Table of Contents
2.Phase: Sprachver-
arbeitung
HOMEback to the homepagePAGE to the top back to the previous page back to
1. Phase: Sprachaufnahme
go on to
Presentation
on to the next page